100257974.jpg

Fremtidens sælger

17. oktober 2019

Kunne du tænke dig at arbejde med rådgivende salg? Har du lyst til at dygtiggøre dig? Er du god til at skabe relationer? Er du menneskekender?

Kan du se dig selv som specialist og i en stilling, hvor du får muligheden for at få indgående oplæring i en niche virksomhed og deres high-end produkter? En stilling, hvor der er fokus på købmandskab, og hvor du kan udnytte dit fulde potentiale og skabe unikke løsninger på sigt? I så fald vil stillingen som fremtidens sælger hos Alfotech ApS passe til dig.

Stillingen er delt op i to trin, hvor det første trin består af et oplæringsforløb, primært inhouse på 1-2 år afhængig af kvalifikationer.

Arbejdsområderne er:

  • Indgående oplæring i produkter og andre ydelser
  • Internt salg herunder ordremodtagelse- og behandling
  • Tilbudsgivning og backup for eksterne sælgere
  • Telefonisk kontakt til kunder
  • Vedligeholdelse og ajourføring af diverse stamdata
  • Administrative ad hoc-opgaver

Overgangen til eksternt salgsjob for et distrikt består af:

  • Opfølgning og fastholdelse af eksisterende kunder i distriktet
  • Opsøgende salg og udvikling af nye kunder samt kundesegmenter i distriktet
  • Salg af Alfotech’s eksisterende produktprogram samt sammensætning og salg af nye kombinationer og komponenter
  • Salgsplanlægning, udarbejdelse af tilbud og rapportering
  • Salgsbudgettering og opfølgning
  • Afholdelse af kundemøder og efterfølgende opfølgninger

Kvalifikationer og kompetencer:

  • Du er kommunikativt stærk og kan føre salgssamtaler og forhandlinger på flere niveauer
  • Du har en god teknisk forståelse, måske en mellemlang teknisk uddannelse eller tilsvarende produktionsteknisk erhvervserfaring.
  • Som person kendetegnes du ved en høj grad af selvstændighed – du har god købmands sans, kombineret med et stort personligt drive og engagement
  • Du arbejder struktureret, resultatorienteret og kan afslutte en handel til begge parters tilfredshed
  • Du har et par års erfaring fra en tilsvarende funktion - gerne fra en virksomhed med produktion/salg af tekniske produkter B2B
  • Du er en erfaren it-bruger af administrativ software, herunder Microsoft NAV ERP system, MS Office pakken, CRM (Microsoft Dynamics)
  • Du har gode evner på dansk og engelsk

På sigt skal du kunne opnå følgende kompetencer:

  • Gennemslagskraft og formå at skabe langsigtede personlige relationer til kunderne, hvilket indebærer gode kontakt- og kommunikationsegenskaber
  • Kunne planlægge og gennemføre salgsarbejdet, herunder rapportering, udarbejdelse af tilbud samt opfølgning
  • Kunne begå sig på alle niveauer i kundens organisation, fra teknikker til ledelse, hvor det især er vigtigt, at der opnås god kontakt med de ansvarlige for vedligehold og produktion
  • Udarbejde salgsprognoser og budgetter for dit distrikt

Har ovenstående fanget din interesse?.


TEMP TEAM A/S varetager denne rekruttering, og al henvendelse går gennem Tina Jørgensen og Jakob Roholt Jensen.
Klik her for søge stillingen.


Praktiske oplysninger
Ansøgningsfrist: Ansøgninger behandles løbende

Fuldtidsstilling 37 timer/ugen.

Løn efter kvalifikationer.